KMS Motormanagement systemen

ALBI Engineering kan voor uw auto en motor een kabelboom maken compleet met een volledig programmeerbare computer. Niet alleen de motorkabelboom, maar ook de auto-bedrading incl hoofdstroomrelais en zekeringen kan door ons verzorgd worden.

Wij zijn gespecialiseerd in systemen voor o.a. BMW, Ford en VW. Hier kunnen wij complete kits voor aanleveren, maar ook voor alle andere motoren kunt u contact opnemen met ons. ALBI kan de complete installatie verzorgen, testen en de motor laten afstellen.

Wij maken o.a. gebruik van KMS motormanagementsystemen. Kronenburg Management Systems (KMS) is een complete lijn van universele motormanagement systemen, die zeer betrouwbaar en gebruiksvriendelijk zijn tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

Het geeft de mogelijkheid om alle (benzine) motoren aan te sturen tot 12 cilinders. Met opties zoals 4mb datalogging, staged/banked injectie, mapselector, odd firing, zelf lerende lambda regeling, turbodruk regeling, powershift, toerentalbegrenzers, motor-diagnose, schakellamp, water-injectie, koelvin aansturing, brandstofpomp aansturing, etc

De kabelboom wordt geleverd inclusief duidelijk schema.KMS systemen kunnen via rs232 of can bus communiceren met AIM systemen.

KMS MP25

De KMS MP25 ECU is een efficiënt en betaalbaar motormanagement systeem. Door alleen gebruik te maken van de essentiële sensoren, 3 auxiliary uitgangen, 1 analoge ingang en uitgebreide functies, is de KMS MP25 ECU geschikt voor 90% van alle Otto motoren.

De aanwezige basisfuncties maken de MP25 een simpel, betrouwbaar en effectief motormanagement systeem voor een zeer scherpe prijs.

'This is a engine management system designed by engine people to be used by engine people. Anyone who understands the mechanics of the Otto cycle, should be able to set up and use this system with little difficulty.'

Eigenschappen:

- Volledig motor management systeem tot en met 10 cilinders

- Zelf lerende lambda regeling in combinatie met KMS Uego controllers

- Motor diagnose

- Uitgangen beveiligd tegen kortsluiting

- Seriele RS232 communicatie

- Extern dashboard mogelijkheid (KMS CAN display i.c.m een CAN interface)

- 2 engine load ingangen

- Analoge input (tweede lambda sensor, versnellingsbak positie, EGT, etc.)

- 3 auxiliary uitgangen (schakellamp, water-injectie, koel vin, etc.)

- Pitstraat snelheids begrenzing (variabel)

- Toerenbegrenzer

- A.L.S. (variabel)

- Powershift (gescheiden vertraging en onderbrekingstijd voor iedere versnelling)

- Turbodruk regeling

- Launch control (variabel)

- Stationair regeling

De KMS MP25 ECU wordt geleverd inclusief hoofdstekker, communicatie kabel, software en aansluitschema. Prijs v.a. € 650.- ex btw

Vraag naar de mogelijkheden!

KMS MD35

De KMS MD35 ecu is een programmeerbaar management systeem geschikt voor het onafhankelijk aansturen van nagenoeg iedere Otto motor of in combinatie met het standaard motor management systeem. Het is mogelijk om de injectie en ontsteking te regelen op ieder gewenst motortoerental, turbodruk of gasklep positie.

Een volledig zelf lerende lambda regeling is een van de grote voordelen van de KMS MD35 ECU. De lambda regeling werkt in combinatie met de KMS Uego CAN controller set. Nauwkeurige aansturing van ontsteking en mengselverhoudingen resulteren in uitstekende prestaties, brandstofverbruik en rijdbaarheid.

Eigenschappen:

- Volledig motor management systeem tot en met 12 cilinders

- Dubbele zelf lerende lambda regeling in combinatie met KMS UEGO CAN controllers

- Instelbare ontstekingshoeken

- Directe sequentiele ontsteking in combinatie met een nokkenas sensor

- Inductief / Hall krukas trigger

- Staged / Banked inspuiting

- Map selector

- Motor diagnose

- Uitgangen beveiligd tegen kortsluiting

- 38 kanalen 4Mb datalogging

- Dual processor techniek

- Waterbestendig

- Hoofdstekker met gouden pinnen

- USB interface

- CAN communicatie (te gebruiken voor extra in-/uitgangen, KMS CAN display, etc)

- 2 engine load ingangen

- 3 analoge ingangen (2e lambda sensor, versnellingsbak positie, EGT etc.)

- 4 snelheids ingangen in combinatie met KMS speed sensor -> CAN converter

- 3 auxiliary uitgangen (schakellamp, water-injectie, koelvin, etc.)

- Pitstraat en snelheids begrenzing (variabel)

- Toerenbegrenzer

- A.L.S. (variabel)

- Powershift (gescheiden vertraging en onderbrekingstijd voor iedere versnelling)

- Turbodruk regeling (versnelling, snelheid en tijd afhankelijk)

- Launch control (variabel)

- Stationair regeling

- Traction control

NIEUW: De KMS MD35 ECU is nu ook beschikbaar in de 'Black Carbon edition'. Deze limited edtion is zwart geanodiseerd en heeft een carbon achterplaat waardoor het gewicht met meer dan 30% (125g) afneemt.

De KMS MD35 ECU zal geleverd worden inclusief hoofdstekker, communicatie kabel, software en aansluitschema. Prijs v.a. € 1000.- ex btw

Vraag naar de mogelijkheden



Options

KMS CAN Display

KMS Can display is een simpel, betrouwbaar, betaalbaar en effectief mini display welke voor veel verschillende toepassingen kan worden gebruikt.

Prijs € 330.- ex btw.

Voor aansluiten op MP25 is rs232-can interface nodig € 100.- ex btw

Functies:

- Compact, lichtgewicht en robust ontwerp (80mm x 50mm x 10mm)

- Water bestendig

- Eenvoudig aansluiting (CANbus)

- Simpele bediening d.m.v. twee knopjes

- Alle motor parameters kunnen worden weergegeven

- Vijf door de gebruiker instelbare layouts

- Zeven LED lampjes met twee functies (waarschuwings- en schakellamp)

- Instelbare licht intensiteit

- Instelbare eenheden

- Automatische detectie van de CAN communicatie snelheid

- Standalone werking in combinatie met (meerdere) KMS UEGO CAN controllers

- Standalone werking in combinatie met de KMS CAN EGT 4-channel CAN module

KMS ETC

De KMS Electronic Throttle Control (ETC) is een krachtig en betrouwbaar systeem voor het aansturen van elektronische gaskleppen in verschillende toepassingen.

Het stelt gebruikers in staat om elektronische gaskleppen separaat aan te sturen of in combinatie met een motormanagement systeem.

Om er voor te zorgen dat het systeem nauwkeurig en betrouwbaar functioneert onder alle omstandigheden maakt het gebruik van een krachtig PID algoritme.

Gebruikers kunnen met behulp van de KMS ETC de volledige potentie van elektronische gaskleppen benutten met functies zoals toerenbegrenzer, A.L.S., , launch control, pedaal karakteristiek, tussengas bij terug schakelen, etc.

De KMS ETC is uitgevoerd met een uitgebreid automatische kalibratie procedure wat het voor gebruikers mogelijk maakt om binnen enkele minuten het systeem te hebben ingesteld.

Eigenschappen:

-Geschikt voor iedere elektronische gasklep

-Onafhankelijk of in combinatie met een motor management systeem

-CAN communicatie met KMS ECU

-Water bestendig

-Krachtig PID algoritme

-Gebruiksvriendelijke software

-Automatische kalibratie

-Stationair regeling

-A.L.S. regeling

-Launch control

-Pit straat begrenzer

-Toerental begrenzer

-Verschillende gasklep/-pedaal karakteristieken

-Tussengas voor terugschakelen

-De KMS ETC wordt geleverd inclusief hoofdstekker, communicatie kabel, software en aansluitschema.

 

Prijs 600.- ex btw. Kabelboom standaard 250.- ex btw. Custom op aanvraag.

 

Throttle Bodies

 

ALBI levert ook complete sets throttle bodies, inlaatspruitstukken en airboxes. 

Vraag naar de mogelijkheden!